ANWB AUTOMAATJE GEMEENTE BERG EN DAL

Ruim 1.000.000 mensen raken steeds meer geïsoleerd van de buitenwereld omdat hun mogelijkheden om naar buiten te gaan, bijvoorbeeld door leeftijd of gezondheid, steeds beperkter worden. Ook in de gemeente Berg en Dal zijn er mindervalide en oudere inwoners die niet voor hun eigen vervoer kunnen zorgen. Niet iedereen kan een bushalte op een gemakkelijke manier bereiken. Of heeft familie of vrienden in de buurt die kunnen rijden. Dan is het fijn als een vrijwilliger u tegen een kleine vergoeding van uw huis naar uw afspraak brengt. En u hebt gelijk een gezellig maatje voor onderweg! Bijvoorbeeld naar de huisarts, de supermarkt of de sportvereniging.

In de dorpen Beek, Groesbeek, De Horst, Breedeweg en Heilig Landstichting is dit vervoer nog niet geregeld. Sinds 15 april 2023 kunnen ook inwoners uit deze dorpen een afspraak maken met een vrijwilliger die u op een afgesproken tijd vervoert. De nieuwe vervoersdienst gaat werken met het landelijke systeem AutoMaatje van de ANWB.

U kunt elke werkdag tussen 9.00 en 11.00 uur bellen met het servicepunt van ANWB AutoMaatje Berg en Dal. U kunt daar terecht met uw vervoersvraag. De medewerkers gaan op zoek naar een vrijwillige chauffeur om u op het gewenste tijdstip naar uw bestemming te brengen. Als dat lukt, kunt u tegen een kleine vergoeding worden vervoerd. Om het de medewerkers makkelijker te maken een chauffeur voor u te vinden, is het belangrijk dat u twee dagen van te voren belt. U kunt mailen of bellen naar automaatje@fortewelzijn.nl of bellen naar 024-303 03 70. Ook als u vrijwilliger wilt worden of informatie wilt inwinnen, dan kunt u zich op hetzelfde e-mailadres of telefoonnummer aanmelden.